KRIMSKRAMS

Midsommar

Posted in Uncategorized by Jill on 19 juni, 2009

Alla, verkligen ALLA firar midsommar denna helg🙂

Allvarligt talat har ”traditionen” gått ur mig totalt, jag har aldrig ”riktigt” firat det, jag och min familj har bara kanske umgåtts med familj och vänner. Det har varit få gånger jag dansar runt midsommarstången, varje gång har jag tyckt att det är en av de få pinsammaste sakerna att sjunga
små grodorna små grodorna
va’ lustiga att se
små grodorna små grodorna
va’ lustiga att se
I alla fall så kommer jag ihåg mitt samtal med Emma några få timmar efter skolavslutningen där vi pratade om planer runt midsommar. Vi tog upp att midsommar kommer så snabbt efter varje skolavslutning, det går bara så här *poff* snabbt och helgen är redan inne :O
Sen kommer jag inte heller ihåg någon midsommar utan regn.
Alltid regn.
Jag tror det blir regn idag också – jag menar vädret har ju inte hållit i sig de senaste dagarna, det har skiftat nästan hela tiden:/
Vi får hoppas på sol.
Jag slår vad om 1% att det blir inget regn idag och 99% att det kommer bli regn idag. ( I alla fall i Stockholmstrakterna!!)
Vi får se…

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Emzii said, on 20 juni, 2009 at 19:06

    Haha, nog snackade vi. Vad gulligt att du tog med det i bloggen;)
    Å regn bläv de'….
    Puss:*


Kommentera

