KRIMSKRAMS

Angående mitt bloggbyte + Klarafilmen

Posted in Uncategorized by Jill on 26 mars, 2010

Jag tänkte bara ge en liten analys varför jag bytte bloggportal att blogga på. Jag bloggade på blogger som är Googles bloggportal men jag gillade inte det efter ett tag. I början var det bra, jag ville ha en enkel och bra blogg, blogger var utan problem att jag inte behöver brottas med HTML koder som jag hade behövt göra om jag hade bloggat på blogg.se t. ex.

Men efter ett tag tröttnade jag på att formaten på bilderna jag laddade upp blev dålig kvalité och minskade storleken. Min blogg starka sida som byggs upp är mina bilder jag fotar. Sedan tröttnade jag på att jag inte hade så mycket möjlighet att utveckla bloggen, den hade blivit för enkel. Flera gånger hade jag tänkt att bytta bloggplats men frågan var, vart fanns en bra bloggplats? På min iPod hade jag ristat in min bloggadress så folk ska kunna kontakta mig om jag tappar bort den. OM jag raderar bloggen skulle inte folk kontakta mig…

Senare upptäckte jag WordPress – som är ett mästerverk, förutom att jag inte skaffa en header till den här temat. Nu har jag länkat hit från min gamla blogg så folk hittar mig. Jag är en ägare av två bloggar!

Klarafilmen. Jag tänkte bara säga lite kort om den, min två vänner Emma och Ebba är med! En hästfilm, inte min typ av film men jag ska snart gå och se den på bioduken. Den är säkert bra vi får se!

Kommentera

